Pytania i odpowiedzi

Sprawdź, nad czym inni zastanawiają się przed zakupem raportu

Co jeśli wskazane auto sprzedaje się przed sprawdzeniem?

Zanim Rzeczoznawca wykona zlecenie oględzin samochodu, przeprowadzamy podwójną weryfikację aktualności oferty. Pracownik biura Autotesto.pl kontaktuje się ze sprzedającym w celu weryfikacji aktualności oferty i umówienia wizyty Rzeczoznawcy. W drugim etapie Rzeczoznawca dzwoni do właściciela tuż przed wyjazdem na umówione oględziny. Jeśli mimo tego nie dojdzie do oględzin i samochód zostanie sprzedany, usługa jest ważna jeszcze przez 3 m-c. W tym czasie możemy sprawdzić inny samochód wskazany przez klienta.

Dlaczego warto zamówić raport?

Sprawdzenie auta przed kupnem jest niezwykle istotne. Inwestując kilkaset złotych w w ocenę jego stanu zaoszczędzisz nawet kilka tysięcy na późniejszych wydatkach po zakupie. Zyskasz też mocne argumenty do negocjacji ceny.

Czy muszę płacić za dojazd rzeczoznawcy?

Nie. Dojazd do samochodu, który Cię interesuje jest już wliczony w cenę, niezależnie od miejsca jego postoju na terenie całego kraju.

Jaki samochód można sprawdzić?

Usługa sprawdzenia dotyczy pojazdów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3.5t. Oględziny pojazdów pow. 3.5t. i specjalistycznych są realizowane zgodnie z indywidualną wyceną.

Co jeśli nie będę chciał wskazać innego samochodu?

Naturalnym następstwem takiej sytuacji jest zwrot wpłaconej kwoty pomniejszonej o koszty związane z wykonaniem usługi. Warto poczekać na pojawienie się innej oferty – usługa jest ważna przez okres 3 miesięcy.

W jakim terminie dostanę raport?

Termin zależny jest od wybranej usługi. Pakiet Mini realizowany jest w przeciągu 24 godzin, wykonanie usługi Standard, Prestige i Gold zajmuje nam do 48 godzin.

Czy mogę złożyć zamówienie telefonicznie?

Nie. Zamówienia przyjmowane są wyłącznie za pośrednictwem portalu Autotesto.pl. Jeżeli będziesz miał problem ze złożeniem zamówienia zadzwoń na naszą infolinię. Pomożemy!

Czy mogę otrzymać fakturę za usługę?

Tak, podając swoje dane na 2 kroku przy składaniu zamówienia wystarczy zaznaczyć pole “Chcę otrzymać fakturę VAT”, a następnie uzupełnić formularz. Faktura zostanie przesłana gdy tylko otrzymamy płatność za zlecenie.

Nie mam linku do oferty w internecie, co zrobić?

Nie stanowi to problemu. W miejscu na link do oferty wystarczy wpisać “brak ogłoszenia”, a dane właściciela i samego pojazdu przekazać w polu “uwagi”.

Czy możliwa jest płatność po sprawdzeniu?

Aby nasze biuro przyjęło zamówienie do realizacji musimy odnotować płatność za złożone wcześniej zamówienie.

Czy muszę zadzwonić i poinformować sprzedawcę o waszym teście?

Kontakt z właścicielem leży po stronie pracowników biura Autotesto. Przeprowadzamy podwójną weryfikację aktualności oferty. Za pierwszym razem kontaktuje się pracownik biura, który przeprowadza krótką rozmowę. Drugi telefon do właściciela wykonuje Rzeczoznawca tuż przed wyjazdem.

Czy zarezerwujecie dla mnie samochód?

Świadczymy usługę rezerwacji pojazdu. W trzecim kroku zamówienia znajduje się dodatek, który możesz dokupić do usługi. Możesz również zarezerwować pojazd na własną rękę i przekazać nam w polu „Dodatkowe uwagi” informację, że mamy powołać się na Ciebie, kontaktując się ze sprzedającym.

Czy sprawdzacie auta w ASO?

Posiadamy zaufaną sieć serwisów partnerskich jakie realizują dla nas wymaganą diagnostykę. Z przyczyn logistycznych nie korzystamy z serwisów autoryzowanych.

Czy mogę uczestniczyć w oględzinach?

Tak, może być Pan świadkiem oględzin i przyglądać się pracy naszego Rzeczoznawcy. Natomiast przekazanie informacji na temat stanu pojazdu nastąpi drogą elektroniczną w formie raportu.

Czy muszę umówić was ze sprzedawcą?

Nasze biuro obsługi zajmie się umówieniem spotkania. Wystarczy złożyć zamówienie, my zajmiemy się resztą.

Czy sprawdzacie też motocykle?

Na chwilę obecną sprawdzamy tylko samochody.

Czy sprawdzacie sam nr VIN?

Oferujemy takie sprawdzenie jako usługę dodatkową. Uważamy, że należy ocenić stan samochodu na chwilę obecną, dokonując oględziny.

Czy sprawdzacie historię pojazdu?

Historia pojazdu jest weryfikowana podczas oględzin na podstawie przedstawionych dokumentów. Dodatkowo można ją wzbogacić wybierając dodatek “Rozkodowanie numeru VIN” oraz “Historia szkód pojazdu”. Informacje zostaną dołączone do przygotowanego raportu z oględzin.

Czy weryfikujecie przebieg auta?

Tak, oceniamy stopień zużycia najbardziej podatnych na eksploatację elementów. Jeśli przebieg będzie budził nasze wątpliwości, nie będziemy bali się o tym powiedzieć.

Czy sprawdzacie auta w sobotę?

Tak, oględzin również dokonujemy w soboty.

Czy mogę sprawdzić już kupione auto?

Tak, wykonamy również takie zadanie.

Co kiedy sprzedawca odmówi testu?

Nasz konsultant przekaże taką informację, a zlecenie oględzin będzie można wykorzystać do oględzin innego pojazdu. Na wybór innego pojazdu do oględzin jest 90 dni.

Czy wysyłacie raporty również w sobotę?

Tak, biuro obsługi klienta jest czynne od poniedziałku do soboty i w te dni są wysyłane raporty z oględzin.

Kim są nasi rzeczoznawcy, jakie mają doświadczenie?

Rzeczoznawcy Autotesto to osoby z dużym i potwierdzonym doświadczeniem w branży motoryzacyjnej. Wśród nich są Diagności, Technicy samochodowi, Mechanicy. Każdy z nich prywatnie jest pasjonatem. Rekrutacja zakłada rygorystyczny 4-etapowy proces, gdzie sprawdzana jest wiedza teoretyczna i praktyczna.

Gdzie jedziecie na serwis/warsztat?

Samochód będzie sprawdzany na niezależnym serwisie samochodowym, przystosowanym do obsługi danej marki i modelu. Serwis, na którym odbędzie się badanie jest wskazany przez Autotesto.pl.

Nie znalazłeś odpowiedzi
na pytanie? Zadzwoń!

Infolinia czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 – 17:00
W soboty w godzinach: 9:00 – 15:00

Infolinia: +48 71 715 28 85

Nasi Partnerzy