Dołącz do grona ponad 50 000 zadowolonych klientów, którzy kupili pewny, sprawdzony przez nas samochód i dzięki raportowi Autotesto wynegocjowali lepszą cenę!

Raport o stanie technicznym auta przed kupnem - przykład

Opel Insignia

KOMBI

Rocznik

2010

37 500 zł

Raport: (230414584/2017)
Raport wykonał: (kod rzeczoznawcy) 400
Data sporządzenia raportu: 06.04.2022
Pakiet: Prestige

Informacje podstawowe auta

MarkaOpel
NadwozieKOMBI
Przebieg214301 km
ModelInsignia
Pojemność1957 cm3
Rodzaj paliwaDIESEL
Rocznik2010
Moc160KM / 118kW
Skrzynia biegówAUTOMATYCZNA

Podsumowanie

CZY AUTO JEST WARTE
ZAKUPU I DLACZEGO /

CZY RZECZOZNAWCA KUPIŁBY TO AUTO:

TAK

Cena pojazdu: 37 500 zł

Testowany Opel Insignia to auto warte zakupu. Auto z wiarygodną przeszłością, udokumentowaną książką serwisową. Wnętrze w bardzo dobrym stanie z w pełni działającym wyposażeniem. Auto po drobnej naprawie blacharsko lakierniczej, lecz wykonanej zgodnie ze sztuką i technologia producenta. Progi i słupki bez śladów napraw. Drzwi na dolnych rantach nie korodują. Minusem jest brak drugiego kompletu opon. Najtańsze chińskie ogumienie to wydatek minimum 1200 zł. Ale za średniej klasy opony trzeba już zapłacić około 2400 zł. Ponadto podwozie z występującą już korozją obniża wartość tego egzemplarza. Dodatkowy plus to fakt, że jest już zarejestrowany i ubezpieczony. Podsumowując powyższe, samochód jest warty zakupu. Negocjowałbym cenę ze sprzedającym o około 3000 zł z uwagi na wydatki, które będzie trzeba ponieść od razu po zakupie.

Prawdopodobne naprawy jakie trzeba wykonać i ich szacowany koszt

Po zakupie należy przede wszystkim zakupić:
Nowe opony na sezon zimowy – od 1200 do 6000 zł,
Tarcze hamulcowe tylne wraz z klockami – 790 zł,
Należy również zlikwidować wyciek spod korka z czujnikiem oleju – cena zależna od serwisu.
Dodatkowo należałoby rozważyć:
Wymianę kompletu filtrów i oleju – 450 zł,
Wymianę rozrządu – 1000 zł,
Konserwację podwozia – 400 zł.

Analiza przebiegów na podstawie dokumentacji pojazdu i zawieszek

Brak wklejek i zawieszek w komorze silnika. Książka serwisowa uzupełniana przez serwis, gdzie auto zakupiono. Wiarygodne wpisy. Przebieg normatywny wg producenta to 177000 km dla tego rocznika. Wskazany w książce i na liczniku jest większy. Pojazd średnio w ciągu roku przejeżdżał ok. 30 tys km.

Wnioski z rozmowy ze sprzedającym

Sprzedający bardzo pewny samochodu, który sam sprowadził z Niemiec. Miły i uprzejmy. Udostępnił auto i dokumenty od niego.

Czy stan faktyczny auta jest zgodny z ogłoszeniem: NIE

Sprzedający w rubryce rok produkcji podał 2011. Co prawda w opisie wspomina, że to rok modelowy.
Samochód w ogłoszeniu jest opisany jako bezwypadkowy, w rzeczywistości przeszedł drobną naprawę blacharsko lakierniczą.
Poza tym bez uwag.

Czy stan zużycia pojazdu jest adekwatny do przebiegu deklarowanego: TAK

Samochód ma przebieg ponadnormatywny, ale jest w bardzo dobrym stanie. Wynika to z eksploatacji głównie na autostradach, jak też dobrej jakości materiałów użytych do produkcji przez koncern Opla. Dobrze utrzymany i zadbany. Adekwatny do przebiegu.

Informacje dodatkowe auta

Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)W0LGT8GM5B1025419
Układ silnika / Ilość cylindrówR4
Rodzaj napęduPRZEDNI
Data następnego przeglądu technicznego23/08/2017
Data ważności ubezpieczenia08/08/2018
Data pierwszej rejestracji21/09/2010
Data pierwszej rejestracji w Polsce09/08/2017
Kraj poprzedniej rejestracjiNIEMCY
Dopuszczalna masa całkowita2275 kg

Ocena zewnętrzna pojazdu

Pomiar lakieru i szczelin pomiędzy elementami karoserii

Pomiary lakieru

Wartość zmierzona

PunktZakres [μm]
180-180
280-180
380-180
4300-750
5180-300
6180-300
780-180
880-180
9180-300
1080-180
1180-180

Pomiary szczelin

Wartośc zmierzona

PunktStan
AOk
BOk
COk
DOk
EOk
FOk
GOk
HOk
IOk
JOk
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J

Wnioski

Oceniany samochód to Opel Insignia, w wersji kombi, z karoserią wykonaną z blachy ocynkowanej, pokrytą lakierem grafitowym, metalizowanym. Pomiary stanu powłoki lakierowej dokonano miernikiem P-10-S-AL. W wyniku pomiarów stwierdzono: Drzwi tylne prawe były wymienione, z pomiaru wynika także, że w dolnej części błotnika tylnego prawego była użyta szpachla do naprawy jakiegoś uszkodzenia ( wgniecenie ), przednie prawe drzwi zostały pocieniowane w celu ujednolicenia odcienia lakieru. Szczeliny równe. Pokrywa silnika była odkręcana, widać po śrubach mocujących. Podczas oględzin stwierdziłem także odpryski od kamyków na pokrywie silnika i zderzaku przednim, zatarcie zderzaka przedniego oraz błotnika z lewej strony, rysa między szybą a oknem dachowym, odprysk pod klamką drzwi przednich lewych, zderzak tylny z prawej strony ma nierówną szczelinę, odprysk od kamyków na drzwiach tylnych prawych i na błotniku tylnym prawym. Ponadto bez innych uszkodzeń. Stan auta jest naprawdę bardzo dobry z zewnątrz. Auto bardzo ładnie się prezentuje.

Szyby

ProducentData produkcji
PrzódSaint Gobain-Sekurit 2016
P. przednie drzwiFuyao2010
P. tylne drzwiFuyao2010
P. tył trójkąt drzwiFuyao2010
TyłAGC Automotive 2014
L. tylne drzwiFuyao 2010
L. przednie drzwiFuyao2010
L. tył trójkąt drzwiFuyao2010
Czy numeracja szyb jest zgodna parami?Tak

Wnioski po oględzinach szyb

Szyba boczna tylna prawa: Soliver 43R-009628 2010
Szyba boczna tylna lewa: Soliver 43R-009628 2010
Dach panoramiczny przedni: GM 43R-000265 2010
Dach panoramiczny tylny: GM 43R-000265 2010

Wszystkie szyby w testowanej Insigni są oryginalne. Szyba czołowa jest wyprodukowana w 2016 roku, więc była wymieniana. Brak informacji na temat powodu jej wymiany. Najprawdopodobniej mogła mieć pęknięcie od kamyka. Elementy lakierowane wokół mają właściwą powłokę. Szyba fotochromatyczna z czujnikiem zmierzchu i deszczu. Podobna sytuacja jest z tylną szybą. Wyprodukowana w 2014 roku. Również musiała być wymieniana. Pokrywa bagażnika była odkręcana, więc być może było jakieś uszkodzenie kolizyjne, przy którym była rozbita szyba. Nie mamy na ten temat żadnej informacji od sprzedającego. Szyby w pojeździe bez uszkodzeń mechanicznych. Tylne oszklenie przyciemnione fabrycznie. Nadaje to sportowego charakteru całemu nadwoziu.

Światła

Producent lamp przednichLampy oryginalne pochodzące z montażu fabrycznego Opla, producent HELLA.
TypStanKomentarz
MijaniaOkReflektory ksenonowe z układem spryskiwania. Sprawne, brak uwag.
KierunkowskazyOkSprawne, brak uwag.
StopuOkSprawne, brak uwag.
DługieOkSprawne, brak uwag.
PostojoweOkSprawne, brak uwag.
PrzeciwmgłoweOkWyłącznie tylne, obowiązkowe, sprawne, brak uwag.
CofaniaOkSprawne, brak uwag.
AwaryjneOkSprawne, brak uwag.

Wnioski po oględzinach świateł

Insignia wyposażona została w reflektory ksenonowe z układem spryskiwania oraz opcję auto z czujnikiem zmierzchu. Ponadto w wyposażeniu samochodu światła do jazdy dziennej. Wersja samochodu bez przednich świateł p.mgłowych. Wszystkie elementy oświetlenia zewnętrznego oraz wewnętrznego technicznie sprawne. Brak innych uwag.

Opony / Felgi

Lewy przódPrawy przódLewy TyłPrawy tył
TypLetnieLetnieLetnieLetnie
ProducentGood Year Good Year Good Year Good Year
Nazwa handlowaEagle F1 Eagle F1 Eagle F1 Eagle F1
Indeks prędkości i nośności88Y88Y88Y88Y
Data produkcji0913091309130913
Rozmiar opony245/40R19 245/40R19 245/40R19 245/40R19
Felga (Stalowa/Stopowa)StopowaStopowaStopowaStopowa
Stan felgiUbytki rantów Ubytki rantów Ubytki rantów Ubytki rantów
Stan bieżnika str. wew.5,04,75,05,1
Stan bieżnika środek5,04,55,05,0
Stan bieżnika str. zew.5,34,55,15,1

Wnioski po oględzinach opon i felg

Opony niskoprofilowe klasy premium. Zużycie bieżnika na poziomie 60%. Opona tylna lewa rozcięta przy feldze. Opona tylna prawa z ubytkiem przy feldze. W mojej ocenie należy wymienić obie. Sprzedający nie posiada drugiego kompletu kół ani opon do samochodu. Obecna pora roku wymaga zmiany ogumienia na zimowe. Koszt zakupu kompletu to od 1200 zł za chińskie opony, do około 6000 zł za opony klasy premium. Ponadto tak duże koła i niski profil opony na polskie drogi to niezbyt dobre rozwiązanie. Auto prezentuje się bardzo fajnie na nich, ale podczas jazdy czuć dołki, nierówności, samochód kołysze w koleinach. Ponadto ranty felg rysują się bądź dochodzi do ubytków przy np.: podjeździe pod krawężnik. Należałoby rozważyć zakup felg o mniejszej średnicy z oponami. Koszt wymiany będzie niższy niż zakup 19-to calowych opon.

Komora silnika

StanKomentarz
Wew. stan maski i maty wygłuszającejOkMata wygłuszająca ze śladami zabrudzeń eksploatacyjnych, stan poprawny, brak innych uwag.
Ślady odkręcania śrub mocującychOkStan prawidłowy, brak uwag.
Producent olejuGM
Gatunek oleju0W40
Data wymianyData21/02/2017
Poziom olejuOkPoziom w granicy normy, brak uwag.
Kolor olejuOkBarwa ciemna, ze śladami pracy, brak innych uwag.
Gatunek płynu chłodniczegoWielosezonowyStan prawidłowy, brak uwag.
Poziom płynu chłodniczegoOkPoziom w granicy normy, brak uwag.
Kolor płynu chłodniczegoRóżowyKlarowny, stan prawidłowy, brak uwag.
Wycieki widoczne w komorze od góryBrakBez widocznych zapoceń i wycieków, stan poprawny, brak uwag.
Stan wizualny komoryOkZanieczyszczenia eksploatacyjne, stan poprawny, brak innych uwag.
Stan lakieru w komorzeOkStan prawidłowy, brak uwag.
Stan elementów konstrukcyjnychOkStan prawidłowy, brak uwag.
Niepokojące dźwiękiBrakBez niepokojących dźwięków, stan poprawny, brak uwag.

Wnioski po oględzinach komory silnika

Według książki serwisowej przy przebiegu 211507 km wymieniono olej w serwisie. Jednak komputer pokładowy informuje o żywotności oleju na poziomie 39%. Kolor właściwy. Płyn chłodniczy wymieniony w lutym 2017 roku. Stan maty wygłuszającej poprawny, bez rozerwań. Dobrze przylega do pokrywy silnika. Trawersa z uchwytami mocowania silnika ze śladami rdzy. Wsporniki osprzętu w górnej części silnika skorodowane. Podłużnice bez zastrzeżeń. Nie stwierdziłem żadnych wycieków. Silnik pracuje równo. Żadnych niepokojących dźwięków nie ma.

Ocena wnętrza pojazdu

Wyposażenie pojazdu

StanStan
Radio/CD/DVD/PilotOkFabryczne z CD, MP3, NAVI, sprawne, brak uwag.
Koło zapasowe/Zestaw naprawczyOkPełnowymiarowe, nieużywane, brak uwag.
AutoalarmOkSterowany pilotem, sprawny. Brak uwag.
Światła reg. ElektrycznieBrakKsenony.
El. składane lusterkaBrak
Centralny zamekOkSterowany pilotem, kluczykiem oraz z konsoli kierującego, sprawny. Brak uwag.
Czunik parkowania P/TOkCzujniki tylne, dźwiękowe z wizualizacją, sprawne, brak uwag.
Światła przeciwmgłoweOkWersja bez przednich, wyłącznie tylne, obowiązkowe, sprawne, brak uwag.
Podgrzewane foteleOkSprawne, brak uwag.
El. reg. fotel kierowcyOkSprawne, brak uwag.
El. reg. fotel pasażeraOkSprawne, brak uwag.
El. reg. lusterkaOkSprawne, brak uwag.
El. szyby przódOkSprawne, brak uwag.
El. szyby tyłOkSprawne, brak uwag.
HakBrak
Kier. wielofunkcyjnaOkSprawne, brak uwag.
KlimatyzacjaOkAutomatyczna, dwustrefowa, sprawna, brak uwag.
KomputerOkSprawny, brak uwag.
Wsp. kierownicyOkSprawny, brak uwag.
InneOkPokrywa bagażnika sterowana elektrycznie, Interfejs do telefonu.

Wnioski po oględzinach wyposażenia pojazdu

Pojazd bogato wyposażony. Wnętrze w ciemnej kolorystyce z drewnianymi wstawkami. Wszystkie elementy wyposażenia sprawne. Fotele częściowo regulowane elektrycznie ( podnoszenie i regulacja lędźwiowego wypełnienia ), podgrzewane. Tapicerka wykonana z czarnej, grubej skóry. Dużym plusem jest obsługa konsoli i komputera w języku polskim. Dach panoramiczny z elektrycznie zasuwaną osłoną. Nawigacja z aktualnymi mapami, sprawna z dużym kolorowym wyświetlaczem. Pokrywa bagażnika sterowana elektrycznie. W tych modelach częstą usterką jest właśnie niedziałające podnoszenie. W tym egzemplarzu bez zarzutu. Ponadto bez jakichkolwiek zastrzeżeń do działania wyposażenia.

Kokpit

StanKomentarz
PlastikiOkStan dobry, brak uwag.
DrewnoOkStan dobry, brak uwag.
Elementy metaloweOkStan dobry, brak uwag.

Wnioski po oględzinach kokpitu

Kokpit Insigni wykonany został z ciemno-grafitowego tworzywa solidnej jakości. W prawej części przy nadmuchu lekkie wgniecenie, mało zauważalne. Drewno bez zatarć czy pęknięć. Elementy metalowe wokół dźwigni zmiany biegów również bez zatarć czy innych uszkodzeń. Ponadto producent wprowadził czarną skórę do obszycia kierownicy oraz osłony i gałki dźwigni zmiany biegów. Zapalniczka nie używana. Środek bardzo zadbany.

Stan elementów tapicerki

Wizualna ocena zużycia (stan)bardzo dobry
Czy w aucie czuć zapach papierosów?Nie
Rodzaj wadyStanKomentarz
PęknięciaBrakBez pęknięć, stan dobry, brak uwag.
PrzypaleniaBrakBez przypaleń, stan dobry, brak uwag.
ZabrudzeniaBrakBez zabrudzeń, stan dobry, brak uwag.
PrzetarciaBrakBez przetarć, stan dobry, brak uwag.

Wnioski po oględzinach tapicerki

Tapicerka wykonana z czarnej, grubej skóry. Na fotelu kierowcy charakterystyczne przełamania, odkształcenia dla wsiadania i wysiadania. Poza tym żadnych zastrzeżeń nie ma. Tylna kanapa w bardzo dobrym stanie. Wykończenie drzwi przednich ze wstawkami z drewna i skóry, tylne tylko skóry. Bez uszkodzeń. Podsumowując tapicerka w bardzo dobry stanie i dobrze utrzymana.

Jazda próbna

SprawdzonoStanKomentarz
Rozruch silnika zimnegoTakOkRozruch prawidłowy, brak uwag.
Rozruch silnika rozgrzanegoTakOkRozruch prawidłowy, brak uwag.
Czy gasną kontrolki po odpaleniuTakOkStan prawidłowy, brak uwag.
Dymienie z rury (kolor)TakOkStan prawidłowy, brak uwag.
PrzyspieszanieTakOkDynamika na dobrym poziomie, brak uwag.
HamowanieTakOkDziałanie układu hamulców i ABS prawidłowe, brak uwag.
Skrzynia biegówTakOkDziałanie układu hamulców i ABS prawidłowe, brak uwag.
TempomatTakOkDziałanie prawidłowe, brak uwag.
ZawieszenieTakOkPodczas testu drogowego praca bez zastrzeżeń, brak uwag.
Jazda na wprostTakOkStan prawidłowy, bez tendencji do zmiany kierunku, brak uwag.
Hamulec ręcznyTakOkElektryczny, działanie prawidłowe, brak uwag.
Luz na kierownicyTakOkLuz niewyczuwalny, stan prawidłowy, brak uwag.
Układ wydechowyTakOkDziałanie prawidłowe, brak uwag.
Instalacja gazowaBrakOk

Wnioski po jeździe próbnej

Silnik odpala każdorazowo prawidłowo. Nie kopci. Podczas jazdy wyczuwalne kołysanie na nierównościach. To za sprawą niskoprofilowych, szerokich opon i dużych felg. Podczas jazdy układ zawieszenia spisywał się poprawnie na nierównościach, skutecznie tłumiąc napotkane łaty, studzienki, w sposób niepowodujący zmiany kierunku jazdy. Zawieszenie zapewnia dostateczny komfort oraz bezgłośną pracę. Układ kierowniczy dobrze uzupełnia prawidłowy standard jazdy, jest precyzyjny i pracuje poprawnie. Kilkakrotne próby hamowania potwierdziły sprawność układu (w tym ABS-u) i zapewniały zatrzymanie Insigni w sposób zgodny z oczekiwaniami kierującego. Ocena właściwości trakcyjnych ocenianego pojazdu jest dobra, jazda próbna nie ujawniła żadnych sygnałów mogących zapowiadać usterki. Brak zastrzeżeń do działania poszczególnych mechanizmów podwozia. Silnik 160-cio konny radzi sobie z dużą masą auta, aczkolwiek nie porywa dynamiką. Praca sprzęgła bez zastrzeżeń. Skrzynia biegów automatyczna, 6-cio biegowa płynnie zmienia biegi. Skrzynie manualne bardzo często ulegały awarii w tym modelu, więc ten rodzaj skrzyni jest dobrym wyborem. Silnik ma dobre opinie, jest mało awaryjny, oszczędny i trwały. Jest to popularny model, więc dostęp do części nowych, używanych jak i zamienników jest bardzo dobry. Ceny części nie są wygórowane. Jeśli chodzi o zawieszenie to nie słychać na nierównościach stuków czy skrzypień. Luzu na kierownicy nie stwierdziłem. Hamulce skutecznie zatrzymują ciężkie auto.

Sprawdzenie podwozia

SprawdzonoStanKomentarz
Stan ogumienia od strony wew.TakOkStan prawidłowy, brak uwag.
Łożyska kół przednich i tylnychTakOkBez wyczuwalnych luzów i oporów toczenia, stan prawidłowy, brak uwag.
Amortyzatory (wycieki, luzy)TakOkBez luzów i wycieków, stan prawidłowy, brak uwag.
Wahacze i tuleje wahaczyTakOkBez luzów, stan prawidłowy, brak uwag.
Końcówki drążkówTakOkBez luzów, stan prawidłowy, brak uwag.
Stabilizatory oraz łącznikiTakOkBez luzów, stan prawidłowy, brak uwag.
Układ hamulcowy (przewody, tarcze, klocki)TakNie okNależy wymienić komplet tylnych klocków i tarcze.
Układ napędowy (przeguby, półosie, wał napędowy)TakOkBez luzów i wycieków, stan prawidłowy, brak uwag.
Elementy przekładni kierowniczej (wycieki, luzy)TakOkBez luzów i wycieków, stan prawidłowy, brak uwag.
Połączenie silnika ze skrzynią biegów (wycieki)TakOkDelikatne zapocenie eksploatacyjne, brak uwag.
Ocena szczelności silnika od spodu (wycieki, zapocenia)TakNie okWyciek spod czujnika oleju.
Układ wydechowyTakNie okEksploatacyjne naloty, adekwatne do wieku i przebiegu, brak innych uwag.
Ocena pasa przedniegoTakNie okNaloty korozji, brak innych uwag.
Ocena progów oraz elementów konstrukcyjnych pod kątem korozji oraz ewentualnych naprawTakOkBez nalotów korozyjnych, stan prawidłowy, brak uwag.
Ocena fabrycznych mocowań elementów karoseriiTakOkBez nalotów korozyjnych, stan prawidłowy, brak uwag.

Wnioski po sprawdzeniu podwozia

Podwozie sprawdzono na stacji diagnostycznej. Diagnosta nie stwierdził żadnych luzów czy innych niesprawności zawieszenia. Trawers przedni wspomniany powyżej skorodowany. Układ wydechowy skorodowany na obejmach i uchwytach mocujących. Łączenie pasa tylnego z podłogą również z korozją i rozwarstwieniem. Korozja także występuje na belce tylnej oraz elementach zawieszenia jak wahacze wzdłużne, śruby mocujące. Silnik zabudowany osłoną, ale widoczny jest wyciek spod korka, w którym umieszczony jest czujnik oleju. Należy odkręcić i sprawdzić uszczelnienie. Przy łączeniu skrzyni biegów delikatne zapocenie, z którym nie trzeba nic robić. Ogólnie stan podwozia na dobrym poziomie. Niestety główną wadą jest korozja, która będzie niestety postępować. Wymiany wymagają też tarcze hamulcowe z tyłu. Koszt wymiany to około 400 zł za komplet. Przednie były wymieniane.

Komputer diagnostyczny

Kod błęduZnaczenie

Wnioski po sprawdzeniu komputerem diagnostycznym

Diagnostyka komputerowa wykonana została w niezależnym serwisie. Podczas pomiaru system poprawnie połączył się z komputerem samochodu. Przeskanowano wszystkie dostępne w samochodzie moduły (patrz zdjęcia). Nie zdiagnozowano żadnych błędów. Skaner nie wykazał błędów filtra DPF.

Historia napraw

PrzebiegDataNaprawiany / Wymieniany elementMiejsce naprawy
15105025/05/2015Wymiana paska rozrządu wraz z pompą wody. serwis OPEL
18252705/04/2016Wymiana: filtru paliwa i powietrza, płynu hamulcowego i przednich klocków hamulcowych.serwis OPEL

Galeria zdjęć

Nasi Partnerzy

Znalazłeś samochód, który chcesz kupić?

Sprawdzimy go za Ciebie, a pełny raport otrzymasz nawet w 24 godziny!