Ostatnia aktualizacja: 14 grudnia 2021  •  

Jaki wybrać samochód do 10 tys. zł? Poniżej przedstawiamy najlepszych samochodów miejskich do 10 tys. zł

AUTOTESTO Blog Porady Autotesto Jaki wybrać samochód do 10 tys. zł? Poniżej przedstawiamy najlepszych samochodów miejskich do 10 tys. zł
Czas czytania artykułu: 2 minut

Auta miejskie obfitują w dobre propozycje, jeśli chodzi o samochody do 10 000 zł. Poruszanie się po mieście nie wymaga kupna pojazdów o pokaźnych gabarytach czy wyjątkowo dużych pojemnościach silnika. Wręcz przeciwnie – auta miejskie to małe kompaktowe propozycje, które znajdziesz w przedziale samochodów do 10 tys.

Volkswagen Polo IV (2001-2009) – nasza opinia

“Polówka” to kawał dobrej motoryzacyjnej historii. Pierwsza generacja tego samochodu zadebiutowała w 1975r. Dokładnie 26 lat później rekomendowana przez nas czwarta generacja.  

Przez cały okres produkcji 4-tej generacji dostępnych było aż 11 silników benzynowych i 5 silników Diesla. Do codziennej eksploatacji godne polecenia są silniki 1.4, 1.4 16V FSI oraz 1.6 – zapewniają odpowiednią dynamikę a przy tym cieszą się stosunkowo niską awaryjnością. Silniki o poj. 1.2 cieszą się niższym spalaniem natomiast brak mocy jest odczuwalny. Z silników Diesla najlepiej spisują się 1.9TDI, silniki 1.4 już nie są tak trwałe. Liderem żywotności i niskim apetytem jest 1.9 SDI jest to jednak podyktowane brakiem dynamiki.  Wady: Pasek rozrządu w turbodieslach, instalacja elektryczna, tuleje przednich wahaczy, przeguby napędowe (drgania kierownicy)

Fiat Grande Punto (2005-2009) nasza opinia

Debiutował w 2005r. wielu twierdzi, że jest ładniejszą wersją Punto II. Gama silnikowa tego modelu to 4 wersje benzyniaka o pojemnościach 1.2 i 1.4 oraz 5 wersji Diesla z pojemnościami 1.3, 1.6, 1.9 

Zdaniem Ekspertów Autotesto najlepiej wybrać spośród 8 zaworowych jednostek benzynowych, tanie silniki równa się tania eksploatacja. Przykładowo wymiana uszczelki pod głowicą powinna nie kosztować nas więcej niż 800 zł. Kolejną zaletą silników benzynowych jest dobra współpraca z instalacją LPG co dodatkowo może nam obniżyć koszty eksploatacji.  Wady: Pękająca obudowa alternatora, turbosprężarka w silnikach Diesla przy przebiegu ok. 200 000 km.

Skoda Fabia (1998 – 2008)

Swój debiut zaliczyła w 1999r. Polscy klienci polubili ten model głównie za zgrabną jak na tamte czasy sylwetkę, dobre wyciszenie, wygodne fotele czy karoserię, która nie miała większych problemów z korozją. Od początku do końca produkcji w Fabii montowano aż 11 rodzajów silników benzynowych oraz 6 rodzajów silnika Diesla. Jeśli chodzi o wybór silnika w Fabii to zdecydowanie warto zdecydować się na Skodę z silnikiem Volkswagena. Wady  przestarzałe silniki Skody, przeciętne wykończenie wnętrza, szybkie zużywanie łączników stabilizatora i sworzni wahaczy

Toyota Yaris (1999-2005)

Najstarszy samochód w zestawieniu ponieważ jego produkcja zaczęła się co prawda w 1999r. jak Skody Fabii ale trwała tylko do 2005, czy do roku w którym Fiat Grande Punto dopiero debiutował. Toyota Yaris to jeden z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie. Pierwsza generacja tego modelu sprzedała się w 1.2 miliona egzemplarzy. Yaris oferował pięć silników benzynowych z pojemnościami 1.0, 1.3 oraz 1.5. Silnik Diesla dostępny był tylko jeden 1.4 D-4D. Zawieszenie jak na polskie drogie jest nadzwyczaj trwałe. Wady: awarie sondy lambda, awarie mechanizmu zmiany przełożeń, zamek tylnej pokrywy.

Opel Corsa C (2000 – 2006)

Opel Corsa C to auto miejskie, świetnie spełniające cechy dobrego samochodu do 10 000 zł. Jeśli chodzi o debiut na rynku, auto plasuje się w połowie stawki. Nie jest więc najnowocześniejszą propozycją, ale próżno szukać takich opcji w tym przedziale cenowym. Jednak jak na samochód do 10 tys. zł, Opel Corsa C prezentuje się naprawdę dobrze. W tej cenie znajdziesz już modele po liftingu, a więc możesz liczyć na bogatsze wyposażenie niż w starszych wersjach.

W Corsie typu C Opel proponuje kilka pojemności silnika, a więc możesz wybrać odpowiedni w zależności od Twoich codziennych potrzeb. Najlepsze opinie zbiera wariant 1.7 CDTI, określany jako najmniej awaryjny. Silniki benzynowe Corsy dobrze współpracują też z instalacją LPG. Wady: duże ryzyko korozji, rdzewienie tłumika końcowego, szybkie rozładowywanie akumulatora.

Sebastian