Ile kosztuje Tesla Model 3 w Polsce? Sprawdź kiedy będzie dostępna i w jakiej cenie

Jesteś fanem motoryzacji? Cenisz sobie nowości technologiczne? Prawdopodobnie jesteś świadomy coraz większej popularności samochodów produkowanych przez Elona Muska – Tesla. Być może nie wszystkie modele posiadają przystępną cenę, jednak Tesla 3 od zawsze była reklamowana jako samochód, który będzie mógł kupić praktycznie każdy, ponieważ jego cena jest niewielka, oczywiście w porównaniu z Modelem S.

Ogromna popularność modelu Tesla Model 3 nie jest przypadkowa. Co więcej, w marcu bieżącego roku można było zauważyć miłość kierowców do tego elektryka także w Europie, w której opisywany model trafił do większego grona, niż popularne Audi A4, Mercedes Klasy C i BMW Serii 3. Na pewno dużo tutaj robi sam design samochodu. To, że Tesle z zewnątrz prezentują się bardzo dobrze prawdopodobnie nikogo nie dziwi, jednak wnętrze tego pojazdu również wykonano niezwykle estetycznie. Elon Musk postawił na pełen minimalizm. Deska rozdzielcza zawiera wyłącznie kierownicę i duży, 15-calowy ekran.

Ile przyjdzie zapłacić za najnowszy Model 3?

Wszystko zależy oczywiście głównie od wersji silnikowej i akumulatora. Standard Range posiada zasięg na poziomie 350 km, napęd tylny 4×4, natomiast do setki potrzebuje 5,6 sekundy. Cena za ten model zaczyna się od 31,850 $.

Wyższa wersja (Long Range), która fabryki opuszcza z ceną 41 850 $ do setki potrzebuje już znacznie mniej, bo 4,5 sekundy, może także przejechać znacznie więcej – 560 km i posiada napęd 4×4. W przypadku wersji Performance zasięg nieznacznie spada, ten model pokona 530 km na jednym ładowaniu, jednak ta Tesla jest dużo szybsza – rozpędzenie się do 100 km/h zajmie 3,3 sekundy przy napędzie 4×4.

Co więcej, w testach model ten wypada bardzo dobrze. Producent przez niedługi czas zdążył pozbyć się wielu wad z pierwszych wersji Modelu 3. Samochód dobrze się prowadzi, a przy tym korzystanie z dużego panelu sterowania jest wygodne, chociaż dla mniej obeznanych z technologią kierowców może to być delikatny kłopot. Nie zmienia to jednak faktu, że Model 3 to bardzo dobry samochód w przystępnej cenie. Kiedy pojazd będzie dostępny w sprzedaży? Europejskie salony będą ów model miały w posiadaniu już od czerwca 2019.

Czy wszystko jest w porządku?

Kiedy Tesla weszła na rynek, cały świat oszalał. Entuzjaści wszelkich ekologicznych rozwiązań zaczęli znacznie polecać kupowanie właśnie tego samochodu, który w końcu jeżdżąc nie emituje CO2. Przez to w wielu miejscach do kupowania pojazdów elektrycznych dołączana jest specjalna zniżka, która ma zachęcić jeszcze więcej osób do korzystania z tego typu rozwiązań. Według wielu osób, wynalezienie Tesli to krok do pożegnania się ze szkodliwymi samochodami z silnikami spalinowymi.

Warto jednak zaznaczyć, że kiedy być może Europa Zachodnia bardziej przychylnie skłania się w stronę samochodów elektrycznych, tak w Polsce nadal nie jest to tak oczywiste.

Za granicą praktycznie wszędzie można znaleźć ładowarki do samochodów elektrycznych, ponieważ na zachodzie jest ich (pojazdów elektrycznych) znacznie więcej. W Polsce natomiast kierowca decydujący się na zakup elektryka musi się liczyć z tym, że z ładowaniem może być ciężko. Co prawda posiadając możliwość pokonania ponad 500 kilometrów pozwala na znalezienie odpowiedniego punktu, jednak samo ładowanie może zająć sporo czasu, a na pewno znacznie więcej, niż tankowanie baku. Dlatego warto kupować ten samochód, jeżeli nie będzie on wykorzystywany do pokonywania znacznych odległości.

Mało tego, ekolodzy muszą pogodzić się ze swoim błędem, bowiem badania opublikowane przez Instytut Ifo w Monachium głoszą, że Tesle wcale nie zmniejszą emisji CO2 na świecie. Co więcej, elektryki mogą powodować większe niebezpieczeństwo, niż diesle! Dlaczego? Stworzenie akumulatora do Tesli skutkuje wyemitowaniem do atmosfery około 11-15 ton CO2. Biorąc pod uwagę żywotność tych akumulatorów – Tesla emituje ok. 70-100 gram CO2 na kilometr. Do tego trzeba także dodać wytworzenie energii elektrycznej.

Faktyczna emisja CO2 na kilometr to około 160 gram, z kolei np. Mercedes klasy C wyposażony w silnik diesla emituje tylko 101-119 g/km!

  Redakcja