Peugeot 3008, 407, 508 – usterki

Samochody marki Peugeot są bardzo popularne w Polsce, czemu nie można się dziwić. Oferują komfortowe użytkowanie, a przy tym cechuje je stosunkowo atrakcyjna cena. Jednocześnie nadal posiadają typowe dla siebie usterki. Czytając dalej, poznasz popularne problemy poszczególnych modeli francuskiego producenta.

Peugeot 3008 – usterki

Peugeot 3008 to bardzo ciekawy samochód, który ze względu na swój rozmiar i pojemność bagażnika jest propozycją dość praktyczną. Niestety, posiada kilka charakterystycznych usterek. W przypadku wersji z silnikiem 1.6 Vti auto posiada wadliwy napęd rozrządu, a przy tym pobiera dużo paliwa. Natomiast Peugeot 3008 1.6 THP często jest narażony na awarie łańcucha rozrządu, a naprawa oscyluje w okolicach 1300 zł. Co ciekawe, nagminnie spotykane w przypadku innych modeli tej marki awarie elektroniki nie zdarzają się często, a uporanie się z nimi nie jest kosztowne. Użytkownicy potwierdzają, że największym mankamentem tego modelu jest delikatny lakier, na którym szybko pojawiają się zarysowania i odpryski. Właściciele narzekają także na trwałość tarcz i klocków hamulcowych. Dochodzą do tego nieszczelne podkładki pod wtryskiwaczami (w 1.6 HDI).

Peugeot 407 – usterki

Peugeot 407 najczęściej ma problem z elektroniką, jednak zdarzają się również usterki mechaniczne. Chodzi na przykład o defekty pompy układu kierowniczego. To nie wszystko, ponieważ w wersjach z silnikiem 1.6 HDI nierzadko dochodzi do awarii turbosprężarki przy większych przebiegach.

W przypadku tego modelu problemy mogą również dotyczyć układu zasilania, a także filtra cząstek stałych. Dochodzi do tego nietrwałość dwumasowych kół zamachowych. W benzyniakach zawodzą przepustnice. Użytkownicy narzekają też na błędne oprogramowanie silnika. Wewnątrz auta szwankować może też przełącznik świateł przy kierownicy. W przypadku nadwozia kombi właściciele narzekają na psujący się czujnik otwierania bagażnika. Podobne problemy dotykają też czujniki temperatury zewnętrznej oraz system ESP.

Peugeot 508 – usterki

Omawiany model jest następcą wspomnianego wcześniej 407. Typowe usterki dla auta Peugeot 508 to – podobnie jak w przypadku swojego poprzednika – elektronika i oprogramowanie. Przez tego rodzaju niedociągnięcia mogą się pojawić kłopoty z nawigacją, radiem i innymi pokładowymi systemami. To nie wszystko, ponieważ użytkownicy wersji z bogatszym wyposażeniem narzekają na problemy z systemem Keyless (otwieranie auta bez kluczyka),.

Problematyczna może się okazać klimatyzacja, ponieważ w niektórych, choć nie wszystkich przypadkach wadliwy okazuje się być przewód kompresora, który przez eksploatację pęka. Eksperci bardzo często odradzają kupno wersji z silnikiem benzynowym 1.6 Vti i THP, ponieważ usterce ulega łańcuch rozrządu. Nie poleca się też zautomatyzowanych skrzyń biegów (1.6 Vti i diesel 1.6 HDI), co jest związane z szybką eksploatacją tarczy sprzęgła, a to jest przyczyną wysokich kosztów napraw.

administrator