Ford Focus III MK-3 – poradnik zakupowy

Ford Focus III MK-3 to jeden z najbardziej popularnych samochodów na rynku wtórnym (wśród aut kompaktowych). Odpowiedni stosunek ceny do jakości oraz estetyczny wygląd karoserii sprawiają, że pojazd ten jest wyjątkowo często spotykany na polskich drogach. Warto jednak wiedzieć, że nie wszystkie wersje cieszą się powodzeniem. Z tego tekstu dowiesz się, jakie są typowe dla Forda Focusa MK3 usterki, jaki silnik wybrać i na co zwracać uwagę przy zakupie.

Trzecia generacja samochodu Ford Focus (2010-2018) została opracowana na płycie podłogowej swojego młodszego brata (Focus MK2). W 2014 roku doczekał się faceliftingu, podczas którego, zgodnie z obowiązującą modą, zwiększono „drapieżność” auta, a więc zwężono reflektory i zmodyfikowano kształt maski. Egzemplarze produkowane do 2014 roku kosztują około 20 000 zł, natomiast ceny pojazdów po faceliftingu zaczynają się od okolic 30-35 000 zł. Auto występuje w trzech standardowych wersjach. Jest to hatchback, kombi i sedan. Pojemność bagażnika dla poszczególnych wersji to 490 l (kombi), 475 l (sedan) i 363 l (hatchback). Warto wspomnieć, że Ford Focus MK3 zajął 3 miejsce w plebiscycie Europejskiego Samochodu Roku 2012.

Ford Focus III MK3 wersje wyposażenia

Trzecia generacja Focusa posiada różne wersje wyposażenia. W standardzie auto ma system ABS z EBD, ESP, elektryczne przednie szyby i lusterka, zamek centralny, komputer pokładowy, 2 poduszki kurtynowe i 6 airbagów. Dodatkowo może być wyposażone w podgrzewanie przedniej szyby oraz lusterek i foteli, manualną klimatyzację, elektryczne szyby tylne, bezkluczykowe otwieranie pojazdu, 8-calowy wyświetlacz, a także 2-strefową klimatyzację automatyczną.

Ford Focus MK3 jaki silnik benzynowy wybrać?

Ford Focus MK3 posiada wiele wersji silnikowych. W tym przypadku najczęściej mamy do czynienia z modelami EcoBoost, które gwarantują niezłe osiągi przy stosunkowo niskim zużyciu paliwa. Jedynym wolnossącym motorem dla trzeciej generacji Focusa jest 1.6 Ti-VCT.

Wolnossąca jednostka jest tania w serwisowaniu, a nieskomplikowana budowa sprawia, że psuje się rzadko. Z kolei turbodoładowane EcoBoost wbrew pozorom także wyróżniają się niezawodnością. Można je spotkać w wersjach 1.0, 1.5, 1.6, ST 2.0 i RS 2.3, przy czym ten ostatni ma aż 350 KM i jest przeznaczony przede wszystkim dla miłośników sportowej jazdy.

Nie zalecamy wyboru najsłabszego silnika EcoBoost. Wersje 1.0 mają tendencję do usterek, a sam producent deklaruje jedynie pewne 200 000 km przebiegu. Poza tym reszta jednostek napędowych działa poprawnie i zazwyczaj bezawaryjnie.

Ford Focus MK3 jaki silnik diesla wybrać?

Focus trzeciej generacji posiada także kilka wersji wysokoprężnych, o pojemnościach 1.5 TDCi, 1.6 TDCi, 2.0 TDCi i ST 2.3 TDCi. Wszystkie wyróżniają się niskim poborem paliwa. Pracują dobrze, jednak przy większych przebiegach może pojawić się konieczność regeneracji turbiny czy wymiany koła dwumasowego.

Ford Focus MK3 typowe usterki

Typowe dla tego auta usterki wbrew pozorom nie pojawiają się często. Należy jednak wskazać na problemy z systemem oczyszczania spalin – zarówno w benzyniakach, jak i dieslach. Przekładnie dwusprzęgłowe mogą mieć awarie mechatroniki, a problem może stanowić też zacinająca się żaluzja chłodnicy, która w niektórych przypadkach powoduje ryzyko przegrzania lub niedogrzania silnika.

Ford Focus MK3 auto godne polecenia

Bez wątpienia Ford Focus MK3 to dobry samochód i warto zdecydować się na jego zakup. Dobrze jest jednak dokładnie sprawdzić historię konkretnego egzemplarza oraz przeprowadzić profesjonalne oględziny, zwłaszcza w autach o większym przebiegu.

Oferujemy sprawdzenie samochodu przed jego kupnem na terenie całej Polski. Współpracujemy z setkami ekspertów, którzy mogą pojawić się u właściciela auta i dokonać fachowych oględzin, z których dostaniesz szczegółowy raport i kilkadziesiąt zdjęć w wysokiej rozdzielczości.

administrator