Skoda Superb III – opinie, spalanie, usterki

Skoda Superb 3 cieszy się na rynku motoryzacyjnym opinią auta niezwykle praktycznego. Najnowszy model flagowego samochodu tego czeskiego producenta zadebiutował w 2015 roku. Facelift, który Skoda Superb 3 przeszła w 2019 roku, cieszy się równie wielkim uznaniem i pozytywnymi opiniami fanów motoryzacji. Nic dziwnego, patrząc na zaprezentowaną przez Czechów stylistykę najnowszych modeli z kurą na masce, należy oddać im to, że te samochody mogą się po prostu podobać.

Skoda dawno straciła już przypiętą jej łatkę tego “gorszego brata” w koncernie VAG, który nadaje się jedynie jako auto dla przedstawicieli handlowych. Skody, w tym i prezentowany tutaj model, są pełnowartościowymi, praktycznymi, równie niezawodnymi i cieszącymi oko pojazdami jak inne propozycje tego niemieckiego koncernu.

Skoda Superb 3 – jaki silnik benzynowy wybrać?

Podstawowym motorem napędzającym ten model jest 1.4 TSI o mocy 125 KM, umożliwia on rozpędzenie Superba do 100 km/h w czasie niespełna 10 sekund. Nie jest to wynik zły, ale należy zauważyć, że może nam brakować nieco mocy na przykład przy wyprzedzaniu. Wartą przemyślenia może być jednostka 1.4 TSI ACT, ten 150-konny silnik wyposażony jest w technologię odłączania cylindrów, dzięki czemu możemy znacznie zaoszczędzić na kosztach paliwa.

W ofercie dostępne są również silniki 1.8 TSI (180 KM) i 2.0 TSI (220-280KM). Posiadacze aut z tymi silnikami mogą cieszyć się niezłymi osiągami, ponieważ jednostki te potrafią rozpędzić naszą Skodę do setki w czasie od 8 sekund do nawet niespełna 6 sekund w topowej wersji. Niemniej jednak, silniki te montowano od 2013 roku w innych modelach koncernu VAG, a ich użytkownicy skarżyli się na nadmierną konsumpcję oleju silnikowego i inne problemy związane z ich eksploatacją.

Złą wiadomością dla fanów benzyniaków w połączeniu z LPG może być fakt, że silniki te wymagają założenia dość kosztownej instalacji. Co prawda można też wybrać tańszą instalację, która do procesu spalania wykorzystuje również benzynę, ale jest to ruch nieopłacalny zarówno w pierwszym, jak i drugim przypadku. Dowodem na to może być fakt, że na rynku wtórnym niemal niemożliwe jest znalezienie auta z instalacją gazową.

Skoda Superb 3 – jaki silnik diesla wybrać?

Bazowym silnikiem diesla montowanym w Skodzie Superb jest 120-konny motor o pojemności 1.6 litra. Do setki rozpędza się w niecałe 11 sekund, co nie jest wynikiem tragicznym, niemniej jednak przy jeździe autostradowej czy wyprzedzaniu może wydawać się trochę ospały. Ciekawym kompromisem w gamie diesli jest 150-konna 2 litrowa jednostka, rozpędzająca naszą skodę do setki w niecałe 9 sekund.

Jeżeli jesteś jednak człowiekiem z natury oszczędnym, a jednocześnie z duszą rajdowca, powinieneś zainteresować się 2 litrowym motorem TDI SCR o mocy 190 KM, który rozpędza się do setki w 7,8 sekundy – najlepsze połączenie przyjemnego z praktycznym. Minusem przy tej jednostce jest konieczność uzupełniania czynnika AdBlue – nie jest to jednak droga sprawa, a dystrybutory AdBlue można już znaleźć na niemal każdej stacji benzynowej.

Skoda Superb III – spalanie

Przy opisie silników nie może zabraknąć informacji o spalaniu. Należy przyznać, że spalanie modelu Skoda Superb 3 mieści się we wszystkich współczesnych normach i nie zaskakuje na tym polu praktycznie niczym.

Skoda Superb III – spalanie (diesel)

Silniki diesla montowane w tym modelu mogą cieszyć się niesamowitą ekonomicznością. Ich wyniki spalania są bardzo dobre.

– 1.6 TDI 120KM w tym odmiana Greenline – 5.0l/100km

– 2.0 TDI 150KM – 6.5l/100km

– 2.0 TDI SCR 150KM – 5.3l/100km

– 2.0 TDI 190KM – 6,8l/100km

Skoda Superb III – spalanie (benzyna)

Również silniki benzynowe, a zwłaszcza te o mniejszej pojemności, mogą cieszyć się bardzo dobrym rezultatem, jeżeli chodzi o spalanie. Niestety silniki o pojemności 2.0 bez problemu przebijają granicę 10l/100km, wysokie spalanie wynagradzają oczywiście całkiem niezłe osiągi. Najrozsądniejszym wyborem, jeżeli chodzi o współczynnik spalanie/osiągi, wydaje się silnik 2.0 TSI o mocy 190KM.

– 1.4 TSI 125KM – 6,2l/100km

– 1.4 TSI 150KM – 7,3l/100km

– 1.5 TSI 150KM – 8.5l/100km

– 1.8 TSI 180KM – 8.0l/100km

– 2.0 TSI 190KM – 7,6l/100km

– 2.0 TSI 220KM – 9,6l/100km

– 2.0 TSI 272KM – 10,1l/100km

– 2.0 TSI 280KM – 10,2l/100km

Skoda Superb 3 – usterki

Użytkownicy Skody Superb trzeciej generacji jako jego główne wady wymieniają problemy z zawieszeniem. Pojawiają się głosy, że różnego rodzaju stuki i inne nieprzyjemne odgłosy dochodzące z okolic zawieszenia mogą pojawić się w niektórych egzemplarzach już przy całkiem niewielkich przebiegach. Kolejnym aspektem, który przewija się na forach internetowych zrzeszających fanów czeskiej marki, są pojawiające się problemy z elektroniką.

Nie są to jednak usterki całkowicie dyskwalifikujące Superb. Często jednak wśród osób narzekających na ten model pojawia się teza, że wariant plasujący się jako flagowy i najwyższy ze wszystkich osobowych propozycji czeskiego producenta, powinien być wykonany trochę lepiej, niż jest.

Należy też zauważyć, że stosunkowo rzadko pojawiają się jakieś większe problemy, jeżeli chodzi o jednostki napędowe. Skoda Superb 3 ma więc swoje drobne wady – tak jak każdy pojazd, na szczęście w tym wypadku nie muszą być one zbyt uciążliwe dla mniej wymagających kierowców, którzy po marce Skoda nie spodziewają się jakości klasy premium.

Skoda Superb 3 – opinie o modelu

Skoda Superb 3 ma raczej dobre opinie. Auto to doceniane jest przede wszystkim ze względu na jednostki napędowe. Szeroka gama oraz dobry współczynnik osiągów do spalania powoduje, że jest to samochód chętnie kupowany zarówno na rynku pierwotnym, jak i wtórnym.

Dodatkowym atutem, nie tylko Superb, ale również innych najnowszych produktów skody, jest ich praktyczność. Ten czeski producent aut już jakiś czas temu zaczął próbować podbić rynek swoim pomysłem na projektowanie wnętrz samochodów w myśl filozofii “simple clever”. Dzięki temu we wnętrzu nowych aut od Skody możemy znaleźć wiele różnych, dobrze przemyślanych schowków czy gadżetów, które znacząco wpływają na praktyczność oraz ergonomię przestrzeni zarówno bagażowej, jak i pasażerskiej. Jest to kolejny aspekt doceniany przez użytkowników tych aut.

administrator