Volvo C30 – opinie, spalanie, usterki

Marka Volvo nieprzypadkowo kojarzy się ze sporymi samochodami uchodzącymi za bezpieczne i prestiżowe, a modele pokroju 240 wyznaczały standardy w tym zakresie. Firma starając się jednak sprostać oczekiwaniom szerszego grona klientów, stworzyła mniejszy pojazd, którym jest Volvo C30. Jakie są wady i zalety tego auta oraz czy warto się nim zainteresować, kupując na rynku wtórnym?

Volvo C40 to stosunkowo niewielki samochód, który jest na swój sposób następcą modelu S40, będąc od niego jednak krótszym o 20 cm (jego długość całkowita to 4,26 m). Pojazd wyszedł na światło dzienne w 2006 roku, w którym zaprezentowano go na targach w Detroit, a kilka miesięcy później w Paryżu. Auto posiada płytę podłogową zaprojektowaną przez Forda, znaną z Forda Focusa, Mazdy 3 i podobnych modeli. Volvo C30 posiada muskularny wygląd i charakterystyczny, przeszklony bagażnik. W 2010 model doczekał się faceliftingu, który wprowadził nowe przednie reflektory oraz zderzaki. W każdym przypadku jest to samochód czteroosobowy – znaną z innych modeli kanapę zamieniono na dwa tylne fotele, dzięki czemu pasażerowie siedzący z tyłu mogą liczyć na wyższy komfort jazdy, porównywalny do kierowcy i pasażera znajdującego się z przodu. Marka również w tym modelu zadbała o jak największe bezpieczeństwo. Niestety, Volvo C30 ma mały bagażnik, który co prawda będzie świetny do robienia zakupów, jednak nie sprawdzi się w przypadku planowania rodzinnych wakacji. Produkcję zakończono w 2012 roku.

Samochód wyposażony został w systemy ABS, ESP, SIPS, WHIPS, IDIS. Standardowo zamontowano w nim także elektryczne szyby, sterowanie lusterkami, klimatyzację, kurtynę powietrzną. Opcjonalnie można było dokupić skórzaną tapicerkę, nawigację satelitarną, a także ksenonowe reflektory.

Volvo C30 – jaki silnik wybrać?

Volvo C30 opinie zbiera świetne w kontekście wytrzymałości silników mocniejszych, jednak ich wadą jest duży pobór paliwa. Mowa głównie o 2.4 i 2.5 T5. W gamie motorów znajdują się też benzynowe 1.6 (100 KM), 1.8 (125 KM) i 2.0 (145 KM) produkcji Forda. Szerokim uznaniem cieszy się wersja dwulitrowa, ponieważ spala praktycznie tyle samo, co 1.8. Nie warto stawiać na 1.6, ponieważ nie ma dostatecznej mocy.

Nie można zapominać o dieslach. To silniki 1.6 (109 KM) i 2.0 (136 KM), a także pięciocylindrowy 2.4 D5 (163 lub 180 KM).

Volvo C30 – usterki

Opisywany model nie ma wielu usterek, jednak te oczywiście się zdarzają. Nie zaleca się kupna dieslów o pojemności 2.4 l. Dręczą je usterki skrzyń automatycznych, które po około 150 tys. km mogą się psuć, co zaowocuje drogimi kosztami naprawy. Mniej skomplikowane reperacje najpewniej nie będą drogie, ponieważ podzespoły mogą pochodzić także z Volvo S40, Forda Focusa, czy Mazdy 3.

Pamiętaj, by nie kupować pochopnie

Samochody z rynku wtórnego mogą odbiegać stanem i działaniem od tego, co zna się z nowych egzemplarzy, dlatego przed zakupem powinno się dany pojazd dokładnie sprawdzić. Zamiast tracić czas na wykonanie tego samodzielnie, oględziny można zlecić fachowcom z Autotesto.

administrator