Volvo s60 – dane techniczne, spalanie, awarie, opinie

Volvo S60 na drodze

Szukając sprawdzonego samochodu na rynku wtórnym, nie sposób przejść obojętnie obok pojazdów marki Volvo, które są doceniane zarówno za komfort jazdy, niezawodność, jak i bezpieczeństwo charakterystyczne dla aut tej firmy. Dzisiaj “na warsztat” bierzemy Volvo S60 – opinie, dane techniczne, spalanie, awarie i problemy. Czy faktycznie warto kupić to auto?

Volvo S60 – komfortowy sedan

Volvo S60 to samochód produkowany od 2000 roku. Należy do segmentu wyższej klasy średniej. Jest doceniany ze względu na wygodę jazdy oraz bezpieczeństwo, jak zresztą prawdopodobnie wszystkie auta tej marki. Model S60 jest następcą popularnego S70 i powstał na płycie podłogowej, której używano także do produkcji S80 czy XC90 (płyta P2). Pojazd na swój sposób wypełnił lukę między mniejszym S40 a sporą limuzyną S80.

Wnętrze auta zostało zaprojektowane podobnie do S80. Na desce rozdzielczej znajduje się sporo przycisków, które nie sprawiają problemów z obsługą – można szybko nauczyć się ich obsługi. Na uwagę zasługuje dość duża kierownica i skórzany lewarek. Jazdę uprzyjemnia natomiast bardzo solidny system audio.

Volvo S60 – dane techniczne

Samochód śmiało wykorzystują biznesmeni, ale też sprawdza się jako auto rodzinne. S60 cechuje się dość bogatym wyposażeniem – na bezpieczeństwo jazdy bez wątpienia wpłynęło 6 poduszek powietrznych, ABS, EBD, kontrola trakcji oraz systemy zabezpieczające przy uderzeniach z boku i urazami kręgosłupa. Warto wspomnieć także o elektrycznych szybach, a także podgrzewanych lusterkach.

Przejdźmy jednak do konkretów. Na uwagę zasługuje fakt, że Volvo 240 można znaleźć w aż 17 wersjach silnikowych, co stanowi naprawdę imponujący wynik. Podstawowa wersja benzynowa posiadała 140-konny silnik 2.4 l, a mocniejsza 170 KM. Przy zastosowaniu turbosprężarki można uzyskać 200 KM. Dla miłośników większej mocy przeznaczono wersję T5 z 250 KM. Później stworzono mniejszy silnik 2.0 l z mocą 180 KM, a następnie 2.5 l o mocy 300 KM. Auta można spotkać w różnych wersjach pod względem przekładni – 5-biegowa skrzynia ręczna, 4-biegowy automat i Geartronic (automatyczna skrzynia biegów z możliwością ręcznej zmiany).

Volvo S60 – spalanie

Volvo S60 spala około 7-8 l/100 km podczas jazdy miejskiej, natomiast w przypadku średniego spalania w trasie jest to zaledwie 6 l, nadal oferując dobre osiągi.

Volvo S60 II – rewolucja w 2010 roku

W 2010 roku pojawiła się druga generacja popularnego S60, tym razem wykonana na płycie podłogowej Forda Mondeo. Auto można spotkać w jednej wersji nadwozia, a konkretnie jako 4-drzwiową limuzynę. Samochód cechuje się eleganckim wzornictwem, jednak nadal odrobinę agresywnym, nadającym mu sportowego charakteru. Wnętrze auta przyciąga uwagę wygodnymi fotelami, estetyczną deską rozdzielczą, prostotą obsługi i świetnie prezentującymi się materiałami użytymi do wykończenia.

Podobnie jak wersja poprzednia, Volvo S60 II zostało wyposażone w szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo, w tym 6 poduszek powietrznych, ABS, zabezpieczenie w razie uderzeń bocznych i ochronę przed urazami kręgosłupa szyjnego. Poza tym Volvo S60 drugiej generacji posiada EBA, a także ciekawy City Safe, czyli system, który przy prędkości do 30 km/h jest w stanie wykryć ryzyko zderzenia z samochodem z przodu i automatycznie aktywuje hamulce. Poza tym warto wspomnieć o CWAB – mechanizmie działającym po przekroczeniu 4 km/h. Jego zadaniem jest informowanie kierowcy o obecności pieszego na drodze lub niewielkiej odległości do poprzedzającego samochodu (również potrafi samodzielnie zahamować).

Auto występuje w 7 wersjach silnikowych. Podstawowa 1.6 l ma 150 KM, natomiast mocniejsza już 181 KM. Kolejna jednostka 2.0 l posiada moc 205 KM, a najmocniejsza benzyna – 3.0 l i 304 KM. Silniki wysokoprężne to kolejno 1.6 l/115 KM, 2.0 l/163 KM i 2.4 l/205 KM.

Volvo S60 II – awarie i problemy

Na szczęście Volvo S60 II nie jest za bardzo awaryjne, jednak przy większym przebiegu można się spotkać z usterkami automatycznej skrzyni biegów. Warto więc regularnie sprawdzać stan tego mechanizmu (przekładnie manualne są jednak praktycznie bezawaryjne).

Przeczytaj więcej wpisów o Volvo:

Volvo C30

Volvo XC40

Volvo XC60

Volvo V70

administrator