Mazda 6 III – opinie, problemy, awarie

Japońska marka Mazda od lat zachwyca kierowców na całym świecie absolutnie unikalnymi pojazdami w różnych klasach, które doskonale spisują się na drogach, są ekonomiczne i w dodatku świetnie wyglądają. Nie inaczej jest w przypadku jednego z najważniejszych modeli w gamie producenta, który został oznaczony numerem 6. Od 2002 roku, kiedy to po raz pierwszy pojawił się on na rynku, powstały już trzy generacje. W tym miejscu skupimy się jednak najbardziej na tej ostatniej, czyli III. Ten wyjątkowy samochód dostępny jest w zasadzie na całym świecie i cieszy się dosyć sporą popularnością. Nie ma w tym jednak nic dziwnego – w końcu Mazda od lat produkuje pojazdy wysokiej klasy. W modelu 6 trzeciej generacji znajdziemy wiele nowoczesnych rozwiązań, które mimo tego, że premiera tego auta miała miejsce niemal 10 lat temu, wciąż nie u wszystkich marek są standardem. Chcesz wiedzieć więcej o modelu Mazda 6 III i jaki silnik benzynowy wybrać? W takim razie serdecznie zapraszamy do zapoznania się z treścią naszego artykułu.

Mazda 6 III – informacje podstawowe

Mazda 6 III weszła na rynek w 2012 roku i jest produkowana do dziś. Jest to pojazd z segmentu D, który występuje w dwóch wersjach – 4 drzwiowy sedan oraz 5 drzwiowe kombi. W zależności od wersji silnikowej można spotkać warianty z napędem na przód, a także opcję z napędem na w koła (AWD). W środku znajduje się 5 miejsc (kierowca i 4 pasażerów) i mnóstwo przestrzeni, a więc mimo tego, że nie jest to auto przesadnie duże (w wersji sedan ma 4,87 metra długości i 1,84 metra szerokości oraz 1,45 metra wysokości), to nie będzie to odczuwalne. Wszystko dzięki doskonałemu projektowi i bardzo przemyślanym elementom wnętrza. Zbiornik paliwa pomieści aż 62 litry natomiast bagażnik w sedanie 489 litrów. Wersja kombi jest oczywiście nieco pojemniejsza i w zależności od tego, czy siedzenia zostały złożone, czy nie – może pomieścić od 522 do 1664 litrów bagażu.

Mazda 6 III – jaki silnik wybrać?

Gama silnikowa w przypadku trzeciej generacji Mazdy 6 jest bardzo szeroka. Skupimy się jednak na wersjach benzynowych. Najsłabszy model to dwulitrowe Skyactiv G, które występuje w dwóch wersjach o różnej mocy – 145 koni i 165 koni. Na rynek europejski trafiła także dwu i pół litrowa wersja silnika Skyactiv-G o mocy prawie 200 koni mechanicznych.

Dla naszych zachodnich przyjaciół z USA – Japończycy przygotowali również motor Skyactiv-G o pojemności dwóch i pół litra i 184 koni mechanicznych mocy, a także tę samą jednostkę tylko wyposażoną w układ turbodoładowania, która generuje aż 250 koni mechanicznych i 420 niutonometrów.

Mazda 6 III – awarie i problemy

Ciężko napisać coś o awariach i problemach, kiedy Mazda 6 III w zasadzie się nie psuje. Motory z liniii Skyactiv są po prostu niezwykle trwałe i odporne nawet na złe traktowanie. Nie jest jednak tak, że nie ma się kompletnie do czego przyczepić w tym modelu. Otóż jak najbardziej jest, ale są to raczej drobiazgi, które nie są ani drogie w naprawie, ani problematyczne w wymianie. Niektóre egzemplarze Mazdy 6 trzeciej generacji trapią rozmaite problemy z lakierem i drobne usterki wyposażenia. Zarówno jedne, jak i drugie da się jednak naprawić niewielkim kosztem. Całkiem szybko zużyciu ulega również tapicerka, jednak nie jest to element, którego nie można z łatwością wymienić. Czasem mogą też pojawić się kłopoty z ładowaniem akumulatora, ale ten problem również jest powszechnie znany, a jego naprawa nie kosztuje zbyt wiele.

Opinie o benzynowych Mazdach 6

Kierowcy, którzy zakupili Mazdę 6 trzeciej generacji, zazwyczaj są bardzo zadowoleni ze swojego nabytku. Chwalą oni atrakcyjną linię nadwozia, doskonałą pracę i trwałość silnika, świetną ekonomię i niskie koszta eksploatacji. Co prawda, auto miewa naprawdę drobne problemy, ale sumując wszystkie jego plusy oraz przyjemność z jazdy, którą zapewnia, można przymknąć na nie oko. Świetne przyspieszenie, ładny środek, bogate wersje wyposażenia – po prostu nic dodać, nic ująć. Auto, które można po prostu polecić.

Sprawdź inne wpisy o Mazdach:

Mazda 2

Mazda 3

administrator