Jaki samochód do 15 tys. złotych? Nasz TOP5 – opinie i komentarze

Mówi się, że samochód jest warty tyle ile klient jest w stanie za niego zapłacić. Sprawdzając ponad 30 tysięcy samochodów dla naszych klientów począwszy od tych za 3 tys. zł, a kończąc na takich powyżej miliona trudno się z tym nie zgodzić. Jednak na co się zdecydować kiedy do dyspozycji mamy 15 tysięcy złotych? Czy za 15 tys. zł można kupić całkiem porządny samochód? Jakie auto do 15 tys. złotych wybrać oraz na co zwracać uwagę podczas zakupu takiego samochodu? Zapraszamy do lektury.

Przede wszystkim, trzeba zwrócić uwagę na nadwozie. Kiedy pojawia się na nim rdza, może to oznaczać konieczność naprawy, która będzie przyszłego właściciela słono kosztować. Innym ważnym elementem jest silnik. Powinien on mieć parametry oraz moc odpowiadającą wymaganiom kupującego. Ponadto, zdarza się często, że jeden samochód posiada kilka wersji silnikowych, z czego np. tylko jedna jest najwyżej oceniana pod kątem niezawodności. Skomplikowane motory nierzadko mogą oznaczać większą awaryjność, a z pewnością także wyższe koszty naprawy.

Auto do 15 tys. złotych nie musi być stare, w tej cenie można znaleźć pojazdy do dziesięciu lat.

Dobre i polecane auta do 15 tys. złotych (TOP 5):

1. VOLKSWAGEN GOLF V [2003-2009]

Golf piątej generacji to samochód przez jednych uwielbiany przez innych nienawidzony, ale przede wszystkim uniwersalny. Nie zaskakuje swoim wyglądem, ale dobrze się prowadzi. Najbardziej polecany silnik to benzynowy 1.6 MPI, jednak nierzadko można nabyć również mocniejszą jednostkę – 2.0 FSI. Istotny jest fakt, że Golf V to ekonomiczne auto. Po pierwsze, spalanie w 2 litrowym FSI oscyluje w 7,5-8,5 litra, a po drugie na polskich drogach można znaleźć licznie występujące modele piątej generacji, dzięki czemu nietrudno o znalezienie tanich części, kiedy zajdzie potrzeba przeprowadzenia naprawy.

2. OPEL ASTRA H [2004 – 2014]

Model ten był produkowany w latach 2004-2014. Nawet starsze wersje prezentują się całkiem ładnie jak na dzisiejsze czasy. Poza samymi walorami wizualnymi, istotna jest również różnorodność wersji silnikowych. Poleca się wybranie wersji z 170 KM, ponieważ ma minimalnie gorsze osiągi od droższych odpowiedników. Samochód posiada prostą budowę i jest tani w naprawach.

Opinia użytkownika:

– Widoczna na zdjęciu Asterka to mój trzeci wybór. Pierwsze dwa egzemplarze sprawdzone przez Autotesto nie spełniały moich oczekiwań. W tym przypadku Ekspert wskazał kilka rzeczy, które należało zrobić po zakupie, a sprzedawca zgodził się część z tych kosztów uwzględnić w ostatecznej cenie zakupu. Przez dwa lata eksploatacji wymaga niewielkiego wkładu finansowego, jednak niczego o czym wcześniej nie wiedziałem z raportu Autotesto. Przyszłym użytkownikom polecam silnik 1.8, która świetnie znosi gaz z uwagi na automatyczną regulację luzów zaworowych – Marcel z Bielawy. Pilot Wycieczek.

3. Ford Focus Mk2 [2002 – 2011]

Model ten występuje w różnych wersjach nadwozia. Najlepiej sprawdzi się silnik dwulitrowy o mocy 145KM, ponieważ zapewnia dobre osiągi. Jest to również samochód trwały. Dobrym wyborem będzie również model z silnikiem diesla, jeżeli jego przebieg nie jest zbyt spory.

Niestety, kupowanie używanego pojazdu wiąże się z ryzykiem zaopatrzenia się w wadliwy model.

Z Raportu Autotesto.pl:

Ford Focus drugiej generacji posiada bardzo dobre opinie, szczególnie układ jezdny, silnik benzynowy, karoseria. Przedmiotowy egzemplarz zdaje się potwierdzać tą opinię. Zastrzeżenia może budzić wiarygodność przebiegu, a przez to rzeczywisty stan układów jezdnych pojazdu. Ewentualne naprawy nie powinny być kosztowne, dużo na rynku jest zamienników i części używanych. Sprzedający ma świadomość, że samochód staje się powoli niesprzedawalny i będzie musiał obniżyć cenę. Wtedy z oferty robi się już okazja.

Sprzedający przekazuje komplet dokumentów do rejestracji: dowód rejestracyjny, jego tłumaczenie i przegląd techniczny. Akcyza opłacona. Niemniej ekspert dla siebie nie kupiłby oglądanego auta.

4. Mazda 3 [2003-2009]

Mazda 3 jest świetnym samochodem – zarówno można go traktować jako samochód rodzinny oraz taki ze sportowym zacięciem. Bardzo dobrze trzyma się drogi, jest tania w utrzymaniu, a benzynowy silnik o pojemności 1.6 jest jednostką mało awaryjną. Trzeba oddać, że sylwetka pojazdu pomimo czasu nadal cieszy oko.

Okiem Eksperta:

Testowany pojazd MAZDA 3 to auto warte zainteresowania, lecz mam kilka uwag. Na pewno nadwozie samochodu jest jego dobrą stroną. Jest ono w dobrej kondycji. W większości jest w oryginalnym stanie. Drzwi przednie oraz błotnik na prawej stronie były powtórnie lakierowane, ale było to wynikiem powierzchownej szkody w formie zarysowania. Wnętrze jest w dobrym stanie, lecz już widać dużo śladów eksploatacyjnych. Na pewno będzie konieczność wyprania tapicerki. Jeśli chodzi o stan techniczny to mam kilka uwag. Na pewno na początku będzie należało zakonserwować podwozie, aby zahamować rozwój korozji. Drugim aspektem będzie wymiana misy olejowej wraz z wymianą oleju i filtrów. Są to rzeczy, które będzie należało bezwzględnie wykonać, ale musimy mieć też świadomość, że jest to związane z normalną eksploatacją.

Jeśli Klient zdecyduje się na zakup, proszę podczas negocjacji ceny uwzględnić wymienione usterki, które będzie należało usunąć po zakupie.

Mazda posiada także spory minus, złośliwi twierdzą że słowo Mazda w wolnym tłumaczeniu z japońskiego oznacza korozja. Czy faktycznie jest tak źle? Niestety tak! Większość użytkowników trójek w nieodpowiednim momencie zainteresowała się konserwacją, a znalezienie egzemplarza wolnego od korozji jest już coraz trudniejsze. Jeśli już taki się pojawi raczej będzie w górnej półce cenowej.

5. Fiat Bravo II [2006 – 2015]

Samochód bardzo poprawny, jego sylwetka nadal wygląda świeżo, pomimo wieku może się podobać. W środku niczym nie zaskakuje, można znaleźć opinie użytkowników o nie najlepszej widoczności z miejsca kierowcy. W tym modelu godne zainteresowania jednostki to 120 konna benzyna o pojemności 1.4 litra, a z silników diesla 1.9 multijet również generujący moc na poziomie 120KM.

Reasumując w kwocie do 15 tys. zł jest w czym wybierać, czego przykładem są przygotowane przez nas propozycje w powyższym rankingu. Podczas zakupu przede wszystkim trzeba zwracać uwagę na stan nadwozia, kondycję silnika oraz to czy auto było serwisowane. Trudniej będzie znaleźć egzemplarz bez malowanych elementów czy z przebiegiem poniżej 150 tys. km. Gdy już znajdziemy interesujący nas egzemplarz warto zasięgnąć rady u specjalisty, który przeprowadzi rzetelne oględziny i przygotuje szczegółowy raport oceny technicznej samochodu. Wiedząc o mankamentach pojazdu uzyskuje się podstawę do negocjacji ceny, a w wielu przypadkach oględziny wykonane przez Eksperta mogą uchronić przed zakupem samochodu po poważnym wypadku lub skrajnie wyeksploatowanym z cofniętym przebiegiem.

administrator